Celostátní literárně historická a výtvarná soutěž pro žáky ZŠ a SŠ Komenský a my

V období, kdy si připomínáme výročí narození Jana Amose Komenského, proběhlo formou videokonference slavnostní vyhlášení výsledků soutěže Komenský a my. 1. místo v literární části soutěže v kategorii B získala se svou prací na téma „Škola neškola, aneb co mi dala a co vzala distanční výuka“ Miriam Kašparová ze sekundy. Její práce byla v této kategorii zároveň ohodnocena jako nejlepší literární práce. Společně s Miriam získala Cenu pedagogovi i paní učitelka Jana Feltlová. Blahopřejeme!

Český jazyk

Český jazyk a literatura v primě až kvartě oboru vzdělání 79-41-K/81 Gymnázia Vyučovací předmět vede k rozšiřování vědomého užívání jazyka jako základního nástroje pro rozvíjení abstraktního myšlení, jeho význam spočívá v prohlubování vyjadřovacích a komunikačních schopností a dovedností. Žáci se učí ovládnout nejen jazyk sám, ale především principy jeho užívání v různých komunikačních situacích, a […]

Jana Galgociová

Studium učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů český jazyk a literatura – dějepis jsem ukončila v roce 1991 na Masarykově univerzitě v Brně státní zkouškou, v té době jsem už učila na svém prvním a doposud jediném působišti, na Gymnáziu v Poličce. Své vzdělání si průběžně rozšiřuji, podstatněji jsem se zaměřila na dvě priority, které s humanitními obory souvisejí – na diagnostiku specifických poruch učení (semestrální studium kurzu pro nápravce specifických poruch učení […]

Zdeňka Kleinová

1985-1989 SPŠT BRNO – obor textilní výtvarnictví 1989-1994 Univerzita Hradec Králové – obor učitelství 2. a 3. stupeň, aprobace český jazyk – výtvarná výchova 1994-1995 VOŠP a SPgŠ Litomyšl – výuka: český jazyk, výtvarná výchova 1994-1995 ZUŠ Litomyšl – výuka: výtvarná výchova  od 1995 Gymnázium Polička – výuka: český jazyk, výtvarná výchova 2005-2006 Univerzita Palackého Olomouc – program celoživotního vzdělávání – Doplňující vzdělávání učitelů češtiny (2 semestry) 2007 […]

Taková normální online výuka

Fejeton Báry Štaudové z 2.A

Občas mám takový senže nám shořela škola a my měli prázdniny. Nosen se víceméně splniljen se místo ohně šíří koronavirus. Když jsme přecházeli na distanční výukujásali jsmebylo to totiž něco nového. Jenže pak se ze dvou týdnů staly dva měsíce a my zjistiliže to taková sláva není. Vlastně je to úplně stejné jako sezení v lavici styl kapusta na záhoně. A když slova a osobní kontakt nahradí klávesnice a smajlícinení divuže z toho někteří začnou blbnout.

Učíme se psát dopisy

Primáni jsou sice nejmladší studenti na naší škole, přesto se zajímají o události kolem nás. Jsou všímaví a empatičtí. Přečtěte si, jak v dopise, který jsme se učili psát v hodinách českého jazyka, vyjádřili pochopení a poděkování zdravotníkům, kteří statečně čelí koronavirové pandemii. Zde Jednou z variant dopisu je i otevřený dopis. Primáni si vyzkoušeli napsat i tuto […]

Oblastní kolo přehlídky dětských recitátorů

4. března 2020 proběhlo v Centru Bohuslava Martinů v Poličce oblastní kolo přehlídky dětských recitátorů. Soutěže ve 3. a 4. kategorii se zúčastnily Vanda Klusoňová, Rút Tenglerová a Dana Kuttelwascherová. 1. místo ve 4. kategorii s textem Pavla Brycze Anděl, který zradil svého člověka obsadila Dana Kuttelwascherová. Děvčatům děkujeme za reprezentaci školy a Daně přejeme […]