INFENTO a MAKERS II.

Před časem jsme vás seznámili s našimi začátky se stavebnicí INFENTO. Jistě vás zajímá, co se od té doby událo, co všechno jsme postavili a náležitě vyzkoušeli. Nesmíme totiž zapomínat, že stavebnici jsme získali pouze na čas k testování našimi MAKERS. A ten čas pomalu končí…

Nutno přiznat, že i když jsme měli velkolepé plány ohledně vlastních „konstrukcí“, nakonec se naší top stavbou stala již dříve zmiňovaná FORMULE s elektrickým pohonem. Její stavba a následné odladění některých problémů nám dala časově docela zabrat. Jezdit s FORMULÍ po chodbách byla natolik návyková zábava, že se nám nakonec nechtělo FORMULI nějak zásadně přestavovat a užívali jsme si především jízdy samotné. Poněkud adrenalinové kličkování mezi šatními skříňkami sice mělo také svůj půvab, ale jako bezpečnější traťové prostředí se ukázala tělocvična. V tělocvičně jsme postavili několik tratí a jezdili je jako časovku. Mimo klasické jízdy „čelem dopředu“ se stalo populární i couvání, kteréžto dělalo některým jedincům poněkud problémy. Nakonec to ale zvládnuli všichni.

Jak na závěr stavebnici zhodnotit? Možnost postavit si „něco“, na čem mohu následně jezdit, všechny „makery“ zaujala. Stavebnice je velice dobře promyšlená a spojování plastových dílů s hliníkovými profily nabízí nepřeberné množství konstrukčních kombinací. Díky použití klasických spojovacích prvků, jako různé typy šroubů, matic, podložek a závitových tyčí, jsme si vytrénovali některé dovednosti, které mají obecné uplatnění všude tam, kde musíte vzít do ruky klíč a třeba začít něco opravovat. I při stavbě podle návodů výrobce se objevily chvíle, kdy bylo třeba improvizovat. V návodech jsme totiž několikrát narazili na něco, co naší sadě neodpovídalo (i když mělo). Vysvětlujeme si to neustálým vývojem stavebnice, a tím pádem zastaráváním návodů. Je tu ale i možnost, že jde o záměr autorů stavebnice, donutit stavitele k nalezení vlastního řešení (pro představu, např. požadovaný distanční prvek jisté tloušťky ve stavebnici vůbec nebyl, a tak se musel nahradit něčím jiným, co stavebnice obsahovala). Velkým lákadlem byl samozřejmě elektromotor. Určitým zklamáním zde byla rychlost jízdy, která je z bezpečnostních důvodů značně omezena (rychlost je omezena buďto na maximum 5 km/h nebo na 11 km/h, takže jsme samozřejmě používali nastavení motoru na tu vyšší rychlost). Při závodění bylo nutné zvyknout si na nelineární reakci a časovou prodlevu při přidávání plynu s tím, že maximální rychlosti se dosáhne při „vytočení“ plynu na maximum až za několik sekund.

Celkově hodnotíme stavebnici INFENTO jako skvělou vzdělávací pomůcku, která si své místo ve škole určitě zaslouží, ať už v rámci nově zaváděných polytechnických předmětů, nebo v rámci klasického „pracovního vyučování“. Možná poněkud překvapivě je stavebnice směřována i do přírodních věd. V rámci návodů totiž naleznete i řadu konstrukcí pro přírodovědné experimenty (leták v PDF). Skvělé přitom je, že výsledky řady experimentů pak můžete použít při svém dalším konstruování, a to nejen různých vozítek.

Za dlouhodobou zápujčku stavebnice INFENTO děkujeme firmě Profimedia.