Workshop pro třídní učitele: Třídnické hodiny jako nástroj rozvoje kompetencí pro 21. století

Na závěr přípravného týdne, v pátek 29. srpna 2025, se uskutečnil workshop určený třídním učitelům, jehož hlavním tématem byla problematika třídnických hodin (TH). Setkání vedli Mgr. Pavel Vácha, ředitel Pedagogicko-psychologické poradny České Budějovice, a Ing. Monika Váchová, metodička prevence v téže poradně. Oba lektoři nabídli účastníkům nejen teoretické poznatky, ale především praktické zkušenosti a prostor pro sdílení.

Workshop se zaměřil na cíle třídnických hodin, které vycházejí z rámce kompetencí pro 21. století. Účastníci, kterými byli nejen třídní učitele, ale i zastupující třídní učitelé a další zájemci z řad našeho pedagogického týmu si během workshopu propojovali, jak mohou TH přispět rozvoji těchto klíčových kompetencí:

  • Komunikace a spolupráce
  • Kritické myšlení a řešení problémů
  • Sociální a emoční inteligence
  • Zodpovědnost a sebereflexe
  • Schopnost učit se a adaptovat se

Součástí programu byla také část věnovaná nenásilné komunikaci (NVC), která je cenným nástrojem pro vytváření bezpečného a respektujícího prostředí nejen ve školní třídě. Účastníci měli možnost sdílet své zkušenosti s vedením třídnických hodin.

Děkujeme oběma lektorům za podnětné vedení workshopu a všem zúčastněným za aktivní účast. Věříme, že získané poznatky a sdílené zkušenosti přispějí k dalšímu zkvalitnění třídnických hodin na naší škole.

za ŠPP Mgr. Jana Feltlová, výchovná poradkyně