Ve čtvrtek 25. září 2025 jsme se my, studenti profesního předmětu umění argumentace a prezentace, vydali na exkurzi do Brna, konkrétně do České televize a brněnského turistického informačního centra.
Ranní cesta nám dopřála pár chvil odpočinku před naším nabitým programem. Nejprve nás čekala studia České televize, nacházející se v městské části Brno-Líšeň. Hned při vstupu jsme si všimli, že budova je velmi moderní, nás ale spíše zajímala káva z místního bufetu. Po malém občerstvení jsme byli připraveni a těšili jsme se na prohlídku. Kromě studií a režijních komplexů jsme navštívili i střižnu, kostymérny a dokonce maskérny, kde se zkrášlují nejen naši oblíbení moderátoři. Paní průvodkyně byla ochotná a vtipná, což činilo naši prohlídku ještě poutavější. Třešničkou na dortu bylo studio, které vídáme v regionálních zprávách, a spousta z nás si vyzkoušela sezení za moderátorským stolem. Tato exkurze nám pomohla si uvědomit, jak důležité jsou služby veřejnoprávní televize, která zajišťuje velkou část dokumentů, kulturních pořadů a především nezávislého zpravodajství.
Pokud si myslíte, že tímto naše exkurze končila, jste na omylu. V prostorách staré radnice na nás čekala se svou prezentací Mgr. Zuzana Mičkalová, brand manažerka TIC Brno. Většina z nás nevěděla, co od její přednášky čekat, troufám si ale říct, že nás příjemně překvapila. Paní Mičkalová nás seznámila s moderní propagací města a na závěr nám představila skvělou interaktivní hru Brno Match, jejímž cílem je hledat turisty, které by Brno mohlo zaujmout. Díky této zkušenosti si někteří z nás uvědomili, že by Brno mohlo být skvělým místem nejen pro další studium, ale možná jednou i pro život. Ani jsme se nenadáli a hodina a půl uběhla jako nic a my jsme odcházeli s novými vědomostmi a suvenýry v podobě srdíčkových brýlí a propagačních materiálů s nápaditým grafickým designem a tipy na kulturu a gastronomii ve městě.
Celkově si dovolím za třetí i čtvrtý ročník hodnotit exkurzi pozitivně. Z celého dne jsme si odnesli zážitky, na které budeme rádi vzpomínat, a vědomosti, jež se těm z nás, kteří se budou pohybovat v žurnalistice či PR agentuře, budou nesmírně hodit.
Tereza Šedá, UAP/4.A









