Taková normální online výuka

Fejeton Báry Štaudové z 2.A

Občas mám takový senže nám shořela škola a my měli prázdniny. Nosen se víceméně splniljen se místo ohně šíří koronavirus. Když jsme přecházeli na distanční výukujásali jsmebylo to totiž něco nového. Jenže pak se ze dvou týdnů staly dva měsíce a my zjistiliže to taková sláva není. Vlastně je to úplně stejné jako sezení v lavici styl kapusta na záhoně. A když slova a osobní kontakt nahradí klávesnice a smajlícinení divuže z toho někteří začnou blbnout.

Anička bez většího zájmu zapíná Teams. Podle hodinek to bude tak akorát začínattakže první hodina bude v pyžamu. Naštěstí její dnešní první učitel není z těchco by chtěl zkamenět při pohledu na medúzukterou přiměje zapnout webkameru. Ale je zase přesný jako švýcarské hodinky. Jako švýcarské hodinky jdoucí o 10 minut napředtakže na “Dobrý den” Anička dostane odpověď: “Kde jsi byla tak dlouho?” Avšak Anička je na tom ještě dobře v porovnání s jedním plantážníkemkterý zásadně chodí o deset minut před… před přestávkou.

Jinde pan učitel začne vyprávět o organismech plných chloroplastůjenže jeho kamera už nějaký ten pátek za sebou máa tak není divuže Pepa zapne Minecraft – hru o kostkáchkteré se od kostek na kameře vzhledem moc neliší. Proto ho zaskočíkdyž pan biolog jen tak pošle otázku jeho směrem:

“Jak se jmenuje tato rostlina z druhého konce světa?”

“Rastapopulos.” Než si Pepa uvědomíže nekouká do skriptale do komiksuučitel zabrblá: “Ty se budeš v testu divit” a pokračuje dál. Jenže… Co to bylopokud ne čtverečka pixelová?

Jinde mají… Ale ne. Písemku z němčiny! Což to by nebylo tak zlékdyby Verčina třída aspoň vědělaže vůbec něco píšejenže učitelčin mikrofon nejspíš zažil dinosaury. Hnedjak test začneVerče se rozezvoní mobil. Za chvíli je celá třída na drátě a řeší tento problém pěkně pospolu. Test je sice ostrý jako německé Sale zvládají to. Zaseknou se až na poslední otázce. V tom se na drátě ozve digitální Ježíškterý omylem písemku odevzdal předčasněza to má však nyní přístup ke všem správným odpovědím. Za celou dobu si učitelka neřekne o zapnuté kamery nebo aspoň o mikrofony. Buď jim stále věřínebo to úplně vzdala. Anebo jí zkrátka nerozuměliprotože dinosaurštinu neumějí.

O velké přestávce si Pavel říká: “Už jen poslední online hodina a je klid!” Pravda je však takováže učitelé do hodinkteré by normálně mělmají ve zvyku posílat kvalitní recepty na nekvalitní odpoledne. Takže Pavel si udělá Kapalinu Aktivity Funkčnosti a Energie a míří zpět k počítačikde se právě chemikářka snaží sdílet prezentaci.

Jenže ouha. Vypadá tože Powerpoint a Teams se na ni domluvily v doběkdy je naprosto nezbitnéaby vše fungovalo. A zatímco se učitelka snaží ve svém bytě vyřešit problém s bityv bytech Pavlových spolužáků se vypíná mikrofon a zapínají videohry. Pravdapár lidí se jí snaží pomocinapříklad Filip jí řekneať zkusí F4 a Alt. Její obrazovka zčerná jako vtipálkova budoucnost a ostatní se mohou za břicho popadat. Možná až mocu Pavla se totiž ozve všem nepříjemně známý zvuk a nelibá vůněpřed kterou si i ponožky zacpou nos. To asi bylo slyšet! říká si Pavel a zrudne jako PES na čtyřce. Na poslední chvíli ho spasí Teams:

“Máte vypnutý mikrofon”

Anoi takhle může vypadat online výuka.