Stává se již téměř „tradicí“, že naši žáci dosahují krásných a nesamozřejmých úspěchů ve Fyzikální olympiádě, která bývá pro svoji náročnost opravdovou výzvou pro ty, kdo se nebojí změřit své fyzikální dovednosti s žáky a studenty ostatních škol. Na konci školního roku, kdy už jsou všechna kola soutěže uzavřena a vyhodnocena, se sluší zrekapitulovat, jak si naši gymnazisté vedli ve srovnání s dalšími účastníky.
Už v nejnižší kategorii F, která se řeší pouze v rámci okresního kola, se všechny tři postupující ze školního kola (žákyně třídy 3.P) krásně uvedly, když Lotka Kučerová obsadila 1. místo, Veronika Jílková 3. místo a Maruška Andrlíková 6. místo.
V kategorii E, určené pro žáky devátých tříd a příslušné ročníky víceletých gymnázií, nás skvěle reprezentovali žáci 4.P. Jan Motyčka zvítězil v okresním kole a byl druhý v krajském kole a Jan Krištof, byl v okresním kole druhý a v krajském kole skončil na 13. místě.
Pro žáky prvních ročníků středních škol je určena kategorie D, ve které nás reprezentovali žáci 5.P. V krajském kole tak vybojovali Víťa Mitáš 3. místo, Sam Šafář 7. místo, Lukáš Hradecký 10. místo a Jan Marek 11. místo.
Nejvíce obsazená byla kategorie C druhých ročníků, kde i nás reprezentovalo v krajském kole nejvíce soutěžících. Jáchym Chadima z 6.P se umístil na druhém místě, za ním skončil Vojta Jílek také z 6. P na třetím místě. 5. místo obsadil Tomáš Broulík z 2.A, 6. místo patřilo Martinu Chalupníkovi z 6.P, 8. místo pak obsadil Jakub Batěk z 2.A a 10. místo Štěpán Klusoň také z 2.A.
V kategorii B třetích ročníků obsadila pěkné třetí místo Lenka Feltlová z 7.P.
Nejvyšší kategorii A se odhodlali řešit dnes už úspěšní maturanti Jakub Andrlík z 8.P, který skončil v krajském kole na 3. místě a Jáchym Tengler z 4.A, který byl tamtéž čtvrtý. Oba studenti se tak díky svým výsledkům mohli zúčastnit i celorepublikového finále s doprovodným programem a nasbírat tak cenné zkušenosti do budoucího studia. Všem našim účastníkům FO srdečně gratulujeme k jejich výsledkům, které rozhodně nejsou samozřejmé, a přejeme jim, aby práci a energii, kterou do přípravy museli vložit, dokázali zhodnotit v dalším studiu i ve svém budoucím profesním životě.