25. září nás ve škole navštívili kolegyně a kolegové z gymnázií v Pardubickém, Královéhradeckém a Jihomoravském kraji. Přijeli, abychom je seznámili nejen se způsobem, jak o nadání přemýšlíme, ale i s procesem, během něhož vzniká ve spolupráci s projektem SYNAPSE naše koncepce podpory nadání. Stáž proběhla pod záštitou NPI.
Během 4hodinového programu se seznámili se vznikající koncepcí podpory nadání i s konceptem třídnických hodin s včleněným kariérovým poradenstvím. (Pokud vás napadá otázka, jak mohou třídnické hodiny souviset s podporou nadání, pak vězte, že pomáhají vytvořit bezpečnou atmosféru ve třídách i v celé škole a že právě v takovém sociálním klimatu se nadání daří nejlépe.)
Vstupy členů pedagogického týmu doplnili svými prezentacemi i studenti. Přiblížili některé aktivity z pomyslného vějíře příležitostí, jež jsou jim nabízeny a jež přirozeně rozvíjejí jejich vlohy. Takto byly představeny: DofE, SUMEC, Mates, vrstevnický program a studentská rada.
Ze závěrečné reflexe vyplynulo, že společně strávený čas přinesl inspiraci a vzájemnou podporu lidí, kteří o vzdělávání, a to nejen nadaných, začínají přemýšlet trochu jinak.
Jak pracovat s nadanými v kontextu vize konkrétní školy – sdílení inspirativní praxe na Gymnáziu Polička