Dějepis
Předmět dějepis patří do vzdělávací oblasti „Člověk a společnost“ definované rámcovým vzdělávacím programem pro gymnaziální vzdělávání. Cílem předmětu je získávat a prohlubovat znalosti historie vlastního národa v kontextu s dějinami Evropy, orientovat se v širších souvislostech, propojovat získané znalosti a aplikovat historické poznatky do současného života. Předmět pomáhá studentům utvářet základní mravní hodnoty a vlastenecké […]
Základy společenských věd
Základy společenských věd přinášejí žákům základní informace z humanitních oborů a poukazují na mezioborové vazby. Důležitou součástí výuky je i nácvik sociálních a občanských dovedností – sestavování sociologických průzkumů, vytváření smluv různého typu atd. Realizace vzdělávacího obsahu předmětu bude probíhat rozličnými metodami. Výuku bude doplňovat projektové vyučování, skupinová práce, tvůrčí činnosti, exkurze, návštěvy institucí, spolupráce s […]
Český jazyk
Český jazyk a literatura v primě až kvartě oboru vzdělání 79-41-K/81 Gymnázia Vyučovací předmět vede k rozšiřování vědomého užívání jazyka jako základního nástroje pro rozvíjení abstraktního myšlení, jeho význam spočívá v prohlubování vyjadřovacích a komunikačních schopností a dovedností. Žáci se učí ovládnout nejen jazyk sám, ale především principy jeho užívání v různých komunikačních situacích, a […]